TEME
Dugogodišnje međuetničke napetosti u Velikoj masonskoj loži
BiH eskalirale su u otvoreni fizički sukob i masovnu tuču u masonskoj zgradi u
naselju Radava
FOTO: (Thinkstock)
Incident se dogodio pored Nahorevske ulice u Sarajevu, a
potom se prenio i na prostor oko zgrade gdje se masoni sastaju, saznaje Srna, a
prenosi Sputnjik.
Izvor Srne blizak masonskom bratstvu u BiH ispričao je da se
sukob dogodio na godišnjoj Skupštini Velike masonske lože BiH, a da je rezultat
svega nekoliko povrijeđene „braće“, toljagama i kamenjem polupani skupocjeni
automobili i definitivni raspad masonskog bratstva u BiH koje je na taj način,
umjesto tolerancije i kosmopolitizma, demonstriralo da je BiH „nemoguća i
nenormalna država“.
Prema riječima izvora, glavni akteri tuče su bili profesor
doktor Izet Rađo, član Olimpijskog komiteta BiH, profesor doktor Edib Delić i
doktor Adi Rifatbegović iz Kliničkog centra Tuzla, visoki zvaničnici SDA, sa
jedne strane, a sa druge strane je bila grupa Srba i Hrvata, u čiju zaštitu je
stao profesor doktor Edvin Dervišević sa Univerziteta u Ljubljani, koji je na kraju
izvukao najdeblji kraj.
„Ko zna kako bi se sve završilo da se nakon nekoliko minuta
nije pojavilo obezbjeđenje iz susjedne vile Larsa Gunara Vigemarka, šefa
Delegacije EU u BiH, gdje je upravo bio veliki prijem za strane diplomate u
BiH“, kaže izvor Srne.
On napominje da su od osnivanja masonskog društva u BiH, prije
16 godina, sve ključne pozicije u Velikoj loži BiH svih ovih godina obavljali
Bošnjaci.
Pet loža se nalazi u Federaciji BiH — „Ivo Andrić“, „Luks
Bosnie“, „Veritas“, „Svjetlost Balkana“ i „Tuzla Evropa“, dok se u Republici
Srpskoj nalazi samo jedna loža — u Banjaluci, u kojoj više „od polovine njenih
članova čine Bošnjaci iz Bihaća, Cazina, Kladuše i Sanskog Mosta.
„Na taj način se čak i u Republici Srpskoj željelo Srbe i
Hrvate držati pod bošnjačkom kontrolom. Hrvati su u potpunosti marginalizovani,
u masonsko bratstvo su mogli da uđu samo oni poput Željka Komšića, koji su se
stavili u službu ostvarivanja bošnjačkih interesa, a od 160 članova masonskog
bratstva u ovom trenutku je samo 12 Hrvata, 27 Srba, a ostalo su Bošnjaci“,
kaže izvor.
Kada se ima u vidu ogroman uticaj koji masoni imaju na sva
značajnija kretanja u svijetu biznisa i politike, ističe izvor Srne, jasno je
da je Velika loža BiH postala moćno oružje za ostvarivanje političkih,
ekonomskih i propagandnih ciljeva bošnjačke politike.
„To se, između ostalog, ogledalo i u stvaranju najbližih i
najsnažnijih veza sa masonima iz Turske, te bratimljenjem loža iz BiH sa ložama
iz Turske“, navodi on.
Prema njegovim riječima, prvi nagovještaji međuetničkih podjela
i nepomirljivih razlika su počeli prije šest godina, kada su čelni ljudi Velike
lože BiH iz Sarajeva spriječili namjeru banjalučkih masona da novoformiranoj
loži u Banjaluci daju ime „Nikole Tesle“.
Ma koliko su doktor Aleksandar Lazarević i profesor doktor
Nenad Babić iz Banjaluke bili uporni da loži u Banjaluci daju ime po najvećem
svjetskom naučniku Nikoli Tesli, bošnjački masoni su ih nadglasali i loža u
Banjaluci je dobila bezlično ime „Feniks“, ispričao je izvor Srne.
On dodaje da se problem otvoren tom prilikom vremenom
povećavao, Hrvati su u masonskom bratstvu, takođe, počeli da traže svoja
prava, na šta je masonsko rukovodstvo u Sarajevu, sastavljeno od Bošnjaka i
nekoliko njihovih poslušnika iz redova Srba i Hrvata, kaznama i eliminacijom
uklonilo doktora Lazarevića i profesora Babića, pod prijetnjom isključenja iz
masonskog bratstva.
„Na isti način je eliminisan pretnjama i ucjenama jedan od
najuglednijih masona u BiH doktor Nedeljko Đukić, koji je umesto da prije tri
godine bude izabran za Velikog majstora masona BiH, naprasno izbačen iz
bratstva, zbog, po mišljenju masona iz Sarajeva, navodno previše bliske naučne
saradnje sa akademicima u Srbiji“, ističe izvor Srne.
On navodi da su se problemi samo gomilali, a kada su nakon
16 godina Srbi i Hrvati smogli snage i hrabrosti da zatraže ravnopravnost u
bratstvu, dobili su „jasnu poruku toljagama i pesnicama od ’svoje braće‘ iz
Sarajeva u vidu batina“.
„Ovo je kraj masonskog eksperimenta u BiH koji je pokazao da
ni zvučne titule članova, ni skupa odijela i automobili ne mogu promijeniti
nekulturu i zapuštenost društva u BiH, a najmanje mogu promijeniti međuetničke
i međureligijske podjele, koje su više nego prisutne i među onima koji se
zaklinju sa ’brat je mio koje god verje bio‘“, zaključio je izvor Srne.
Srna saznaje da su o svemu obavještene i masonske lože u
Srbiji i Hrvatskoj, ali i u Austriji i Sloveniji, pa se može očekivati
internacionalizacija problema.
(The Bosnia Times)