Turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan naredio je da se promijeni nacionalni brend zemlje kako bi se povećala prepoznatljivost Turske u inostranstvu i potvrdila dobra vjera domaćih izvoznika.
Sva turska roba namijenjena izvozu sada će imati oznaku „Made in Turkiye“ umjesto prijašnje korištene „Made in Turkey“. „Turkiye“ će se također koristiti u prepisci sa stranim partnerima zemlje, uključujući države i organizacije.
Taj potez dio je „složenog koraka koji odražava bogatu kulturu i naslijeđe zemlje“, objavio je u subotu zvanični turski zakonodavni časopis Resmi Gazete.
Težnja ka ponovnom označavanju je u skladu sa naporima vlade koju predvodi Erdogan da podstakne turski izvoz i tako poveća priliv američkih dolara u ekonomiju zemlje.
Godišnja inflacija u Turskoj u novembru je porasla iznad 21 odsto, što je predstavljalo trogodišnji maksimum i dodatno izložilo naciju riziku od oštrog smanjenja stope koje je izazvalo rekordni pad kursa lire. Do sada ove godine, valuta je pala za oko 46 % svoje vrijednosti u odnosu na američki dolar, uključujući gubitak od 30 % samo u novembru.
Centralna banka je od septembra smanjila ključnu kamatnu stopu sa 19 % na 15 %, ostavljajući stvarne prinose Turske duboko u negativnoj oblasti. Bio je to najnoviji pad koji je pokrenuo nedavni pad lire.
Ekonomska kriza dovela je do skupova u velikim gradovima i poziva da se vlada povuče.
(TBT, Mediji)