Zadnjih dana svjedoci smo nevjerovatne političke trgovine u Zeničko-dobojskom kantonu. Pisali smo da se u ovom kantonu sprema postavljanje političkog komesara Uprave Policije MUP-a Zeničko-dobojskog kantona u režiji stranačkih šefova vladajuće koalicije. Tako je najglasniji i najveći zagovornik smjene starog komesara, te za postavljenje novog, bio i ostao Ramo Isak, „prvi reket“ u Zenici, predsjednik KO A-SDA ZDK. Kada kažemo „prvi reket“, ne mislimo na sportsku disciplinu, nego kriminalnu, odnosno prvi reket(ar) privrednika i obrtnika u Zeničko-dobojskom kantonu.
Drugi, ali ništa manje bitan politički faktor u ovoj organiziranoj političkoj kriminalnoj grupnoj igrici je predsjednik ŽO HDZ BiH ZDK, Ivo Tadić, koji je pak sve dao da bi spasio nesposobnu Savjetnicu ministra Vanju Udiljak i još nesposobnijeg ministra Zlatka Jelića. Kako to biva po starom običaju, nesreća nikad ne dolazi sama, odnosno, Ivo Tadić je suočen sa još nekoliko spašavanja od hapšenja i procesuiranja, a među onima koje još uvijek spašava je i njegova vlastita kćer Ana Tadić, koju je kao šefa poslovnice Zavoda za zdravstveno osiguranje Žepče, bez konkursa, bez radnog staža u struci i sa dva ugovora na određeno, zaposlio direktor kantonalnog Zavoda za zdravstveno osiguranje, Omer Škaljo. Lista za spašavanje se znatno proširila, nakon smrtnog slučaja na kamenolomu Cesting d.o.o. Žepče, pa je tako uz vlastitu kožu, spasio i policijske krim inspektore, Šefa odsjeka za privredni kriminalitet u Upravi Policije MUP-a Zeničko-dobojskog kantona, Rusmira Šišića, postupajućeg kantonalnog tužioca, Glavnu kantonalnu tužiteljicu, Vesnu Kaknjo i odgovornu osobu u pravnom licu, odnosno direktora firme Cesting d.o.o. Žepče.
Treći politički faktor je Miralem Galijašević, predsjednik KO SDA ZDK, čovjek koji drži pravosudni sistem u Zeničko-dobojskom kantonu, dakle, preko lojalnih kantonalnih tužitelja i Glavne kantonalne tužiteljice, direktno odlučuje tko, kada i kako će biti procesuiran. Kao primjer, mogu poslužiti dvije krivične prijave protiv kompletne Vlade ZDK, a i Miralema Galijaševića osobno, jer je nezakonito unaprijedio nekoliko državnih službenika. Nakon što je krivično prijavljen i Galijašević, preko noći su primjerci krivičnih prijava dostavljeni svim optuženim, a kao postupajući kantonalni tužitelj je postavljen Branislav Tomaš, čovjek od povjerenja Vesni Kanjo i Miralemu Galijaševiću. Već u startu je spomenuti tužilac Tomaš počinio nekoliko zloupotreba i krivičnih dijela, samim time da su mu optuženi u posjedu krivičnih prijava i znaju unaprijed što sakriti, a što izmijeniti tako da do procesa niti ne dođe, što u konačnici znači da je krivični postupak pokrenut reda radi i odmah u startu osuđen na propast. Da je situacija otišla predaleko što se tiče izbora i imenovanja novog komesara Uprave Policije MUP-a Zeničko-dobojskog kantona, govori nam činjenica da novoimenovani komesar još uvijek nema ovlaštenja, odnosno, Rješenje o imenovanju komesara Uprave Policije MUP-a Zeničko-dobojskog kantona nije izvršno u Upravnom postupku kako to propisuje Zakon o upravnom postupku FBiH („Službene novine FBiH“, broj: 2/98 i 48/99).
Dakle, da bi Rješenje o imenovanju i postavljenju novog komesara bilo konačno i izvršno, moraju proteći svi rokovi za podnošenje žalbe kako je to propisano Zakonom o upravnom postupku FBiH („Službene novine FBiH“, broj: 2/98 i 48/99), a ako nije moguće podnijeti žalbu, onda se mora omogućiti vanredni pravni lijek u vidu pokretanja upravnog spora kod nadležnog suda, kako je i propisano,
(članom 221. stav 1.
„Protiv rješenja donesenog u prvom stupnju stranka ima pravo žalbe“);
(članom 222. stav 5. i 6.
„(5) Protiv rješenja domova Parlamenta Federacije i zakonodavnog tijela kantona – županije odnosno gradskog i općinskog vijeća, kao i rješenja Vlade Federacije i vlade kantona- županije donesenog u prvom stupnju ne može se izjaviti žalba.
(6) Ako protiv prvostepenskih rješenja iz ovog Člana žalba nije dopuštena, neposredno se može pokrenuti upravni spor kod nadležnog suda.“ ),
a kako još uvijek spomenuto Rješenje nije objavljeno u Službenim novinama Zeničko-dobojskog kantona, navedeno niti je konačno niti je izvršno, te novoimenovani komesar Rusmir Šišić, nema zakonom propisane ovlasti da izdaje bilo kakve zapovijedi, naredbe itd. Svaka zapovijed, naredba i dr. izdata od novoimenovanog komesara predstavlja zloupotrebu službenog položaja ili ovlaštenja. Da bi napokon ova konkursna procedura bila gotova, potrebno je obavijestiti sve kandidate o rezultatima konkursa, a što Vlada Zeničko-dobojskog kantona još uvijek nije napravila, dakle, drugi kandidat na ovom konkursu za prijem novog komesara, Nermin Šehović, nikada nije obaviješten o rezultatima konkursa, odnosno uskraćeno mu je pravo na podnošenje vanrednog pravnog lijeka u vidu upravnog spora kod nadležnog suda, a što predstavlja diskriminatorno postupanje kompletne Vlade Zeničko-dobojskog kantona i bitne povrede načela vođenja upravnog postupka. Pravo na pravičan i transparentan postupak u ovom konkretnom konkursu je misaona imenica, jer je novoimenovani komesar Rusmir Šišić prvi izbor „političkog Neovisnog Odbora“. Da je tzv. Nezavisni odbor sve samo ne nzavisan, dokazuje i činjenica da bez obzira što nije ispunjavao uvjete za komesara unatoč izmjenama Zakona o unutrašnjim poslovima Zeničko-dobojskog kantona („Službene novine Zeničko-dobojskog kantona“, broj: 21/20 i 10/21), dakle, Rusmir Šišić nakon što je činovan u čin Višeg inspektora, nikada nije imao zvanje rukovodioca, odnosno funkciju po kojoj je imao opis poslova koji po svojoj složenosti predstavljaju poslove rukovodne pozicije, a kako je to propisano i Javnim konkursom,
(član 3. stav 1. tačka (d)
„III UVJETI ZA IMENOVANJE POLICIJSKOG KOMESARA
Kandidat za policijskog komesara mora ispunjavati sljedeće uvjete:
- d) da ima čin glavnog ili samostalnog inspektora i najmanje deset godina radnog iskustva na rukovodećim poslovima policijskog službenika, s tim da se pod rukovodećim radnim iskustvom smatra iskustvo ostvareno u činu višeg inspektora ili iskustvo u višem činu;“).
Tzv. Nezavisni odbor bi morao po službenoj dužnosti pokrenuti smjenu novoimenovanog komesara, ali ima jedan problem, a to je da je tzv. Nezavisni odbor u većem kriminalu od novoimenovanog komesara Šišića. Zakon o unutrašnjim poslovima Zeničko-dobojskog kantona jasno i nedvosmisleno propisuje nadležnosti, prava i obveze tzv. Nezavisnog odbora. Funkcioniranje i odlučivanje tzv. Nezavisnog odbora je propisano,
(članom 31. stav 6. i 7.
„(6) Na sjednicama na kojima se odlučuje o izboru, prijedlogu o smjeni i godišnjoj ocjeni rada policijskog komesara, Nezavisni odbor donosi odluke za koje je glasalo najmanje pet članova.
(7) Odluke se donose javno, a zapisnik o glasanju članova Nezavisnog odbora koji sadrži izjašnjenje svakog člana je dostupan javnosti“),
dakle, sve ovo što je propisano Zakonom, tzv. Neovisni odbor krije i ne dostavlja niti na Skupštinu Zeničko-dobojskog kantona, iako je traženo Zastupničkom Inicijativom, a i Zakon o Unutrašnjim poslovima Zeničko-dobojskog kantona („Službene novine Zeničko-dobojskog kantona“, broj: 21/20 i 10/21), ih obvezuje na transparentnost i javnost rada. Kada kažemo da je tzv. Neovisni odbor u većem kriminalu od novoimenovanog komesara, tu ponajprije mislimo na pojedine članove koji su političkim putem postavljeni u tzv. Neovisni odbor, a neki su debelo ogrezli u kriminal kao npr. Vanja Udiljak, član Neovisnog odbora iz reda hrvatskog naroda. Za ovu članicu ne vrijede zakoni, dakle, ona je kao politička funkcija (imenovana u Neovisni odbor dana 18. 06. 2019. godine, a za Savjetnicu ministra imenovana dana 19. 08. 2019. godine). Zakon o Unutrašnjim poslovima Zeničko-dobojskog kantona („Službene novine Zeničko-dobojskog kantona“, broj: 21/20 i 10/21), konkretno propisuje i sukob interesa i to:
(član 27. Stav 1. i 2. (Sukob interesa)
(1) Član Nezavisnog odbora ne smije biti u sukobu interesa u vezi sa radom Uprave policije i Ministarstva.
(2) Sukob interesa iz stava (1) ovog člana postoji kada lice predloženo za imenovanje za člana Nezavisnog odbora ima lični interes u policijskim poslovima, koji može uticati na zakonitost, transparentnost, objektivnost i nepristrasnost u obavljanju poslova člana Nezavisnog odbora, kao i u drugim slučajevima propisanim zakonom.“), a u vezi sa
(članom 32. stav 1. točka (e)
„(Postupak i uslovi za razrješenje člana Nezavisnog odbora)
(1) Skupština Kantona razrješava dužnosti člana Nezavisnog odbora u sljedećim slučajevima i to:
- a) ako prestane ispunjavati bilo koji od uslova na osnovu kojih je imenovan za člana Nezavisnog odbora;
- b) ako ne obavlja poslove u skladu sa zakonom i usvojenim poslovnikom o radu;
- c) ako neopravdano ne prisustvuje uzastopno na tri sjednice Nezavisnog odbora;
- d) ako, prema ocjeni nadležne zdravstvene institucije, postane trajno nesposoban za obavljanje poslova;
- e) ako postoji sukob interesa propisan članom 27. ovog zakona,
- f) na njegov osobni zahtjev.
FOTO: Šišić, Šehović (Agencije)
Dakle, ovdje je više nego jasan sukob interesa, jer je članica tzv. Nezavisnog odbora postala nedostojna te funkcije, te se trebala sama izuzeti i prijaviti da ne može biti članom, a postavlja se pitanje, zašto to nije napravio predsjedavajući Odbora, kada je više nego očito da ima člana Odbora koji je imenovan i postavljen na poziciju Izvršne vlasti, odnosno na poziciju Savjetnika ministra u Ministarstvu za privredu/gospodarstvo Zeničko-dobojskog kantona. Nadalje, tu sukob interesa oko Vanje Udiljak, članice Odbora ne prestaje, dakle nakon što je postavljena na mjesto Savjetnice ministra i nezakonito dobivenih ovlasti Pomoćnika ministra, obavlja sve poslove koji su po Zakonu o sukobu interesa i Zakonu o državnoj službi u Federaciji Bosne i Hercegovine nespojivi. Kao rezultat tih nezakonitih radnji, protiv ove političke članice Odbora i kompletne Vlade Zeničko-dobojskog kantona pokrenuta je kriminalistička istraga zbog nezakonitog utroška cca 9 miliona KM, dakle, vodi se krivični postupak, član je političke stranke HDZ BiH i imenovana je na političku funkciju prije nego je izabran novi komesar.
Član 26.
(Uslovi za imenovanje Nezavisnog odbora)
Član Nezavisnog odbora mora ispunjavati sljedeće uslove:
- a) da je državljanin Bosne i Hercegovine;
- b) da ima visoku stručnu spremu najmanje VII stepen obrazovanja ili najmanje završen prvi ciklus visokog obrazovanja bolonjskog sistema studiranja sa 240 ECTS bodova i najmanje sedam godina radnog iskustva u struci, prioritetno u oblasti pravnih, kriminalističkih, kriminoloških, sigurnosnih ili drugih društvenih nauka;
- c) da nije član političke stranke;
- d) da u posljednje četiri godine nije bio na bilo kojoj poziciji u političkoj stranci na bilo kojem nivou, niti je bio postavljen na bilo koju poziciju od strane političke stranke;
- e) da u posljednje četiri godine nije bio član izvršnog ili zakonodavnog tijela, na bilo kojem nivou vlasti u Bosni i Hercegovini;
- f) da nije osuđivan za krivično djelo;
- g) da se protiv njega ne vodi krivični postupak;
- h) da mu nije izrečena disciplinska sankcija za teže povrede službene dužnosti.
Za ovu članicu uvjeti iz člana 26 Zakona o Unutrašnjim poslovima Zeničko-dobojskog kantona („Službene novine Zeničko-dobojskog kantona“, broj: 21/20 i 10/21), ne vrijede, kao ni to da je zajedno sa ministrom Zlatkom Jelićem supočinitelj ubistva iz nehata na kamenolomu koncesionara Cesting d.o.o. Žepče, koje je stranački šef, Ivo Tadić zataškao preko Miralema Galijaševića i Vesne Kaknjo. Važno za naglasiti je i to da dopredsjedavajući Skupštine Zeničko-dobojskog kantona, Ivo Tadić, postaje sve nervozniji kada je u pitanju spominjanje zataškavanja ubistva iz nehata, vjerojatno je svjestan da je saučesnik i glavni organizator zataškavanja. Na zadnjoj sjednici Skupštine Zeničko-dobojskog kantona je kao dopredsjedavajući tog zakonodavnog doma, zabranio govoriti sa skupštinske govornice gospođi nadležnoj za koncesije ispred Ministarstva za privredu/gospodarstvo Zeničko-dobojskog kantona. Jedan od odgovora koji se čekao je bio na pitanje, Zašto je koncesionar BBM Vareš d.o.o. tužio Zeničko-dobojski kanton za isnos od 15. 271 868, 00 KM?, odnosno zašto ministar Jelić opstruira sve zahtjeve ovog koncesionara da ga se uvede u posjed, kako je to naglašeno u štetnom ugovoru koji je potpisan sa ovim koncesionarom. Ministar Zlatko Jelić, očito mora vraćati dugove stranačkog šefa koji ga je tu i postavio, pa bespogovorno štiti pljačku po zakonu, odnosno putem sudskih presuda protiv Zeničko-dobojskog kantona, a koje idu u prilog Miralemu Galijaševiću i vlasnicima firme BBM Vareš d.o.o., odnosno familiji po tazbinskim vezama. Nije tajna da je stranački šef ministra Zlatka Jelića, delegiran u Dom Naroda Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine bošnjačkim glasovima, odnosno glasovima SDA zastupnika u Skupštini Zeničko-dobojskog kantona, pa sad mora vraćati usluge Miralemu Galijaševiću i ostalim djeliteljima kriminalnih usluga.
Zapravo, nije Ivo Tadić jedini čiji se rad zasniva na vraćanju usluga i dugova, cijela vladajuća većina je na takav način i postala vladajuća, a Modus Operandi je poznat svima, daj meni da bi dobio i ti. Nije tajna da se vladajući pokrivaju u kriminalu i u tome su jako uspješni na kantonalnom nivou, jer kontroliraju sve, odnosno na svim ključnim pozicijama imaju svoje ljude koji nedovoljno temeljito rade posao, a pogotovo u Kantonalnom tužilaštvu u Zenici, Kantonalnom sudu u Zenici i naravno u Upravi Policije MUP-a Zeničko-dobojskog kantona.
Tako je za spašavanje novoimenovanog komesara Uprave Policije MUP-a Zeničko-dobojskog kantona, bilo potrebno ostaviti ovaj politički Neovisni odbor, članove istog zaposliti na rukovodeće pozicije u organima uprave Zeničko-dobojskog kantona, članove njihovih bližih porodica zaposliti u organima uprave itd. Sve ove radnje koje su prethodile nezakonitom imenovanju Rusmira Šišića za komesara Uprave Policije MUP-a Zeničko-dobojskog kantona, predstavljaju krivična djela, odnosno imaju elemente krivičnih djela propisanih Krivičnim zakonom BiH (“Službeni glasnik Bosne i Hercegovine”, br. 3/2003, 32/2003 – ispravka 37/2003, 54/2004, 61/2004, 30/2005, 53/2006, 55/2006, 8/2010, 47/2014, 22/2015, 40/2015, 35/2018 i 46/21 od 27.7.2021. – (Odluka Visokog predstavnika za BiH), i to u:
„XIX – Glava devetnaesta – Krivična djela korupcije i krivična djela protiv službene i druge odgovorne funkcije;
XXII – Glava dvadeset i druga – Dogovor, pripremanje, udruživanje i organizirani kriminal“.
Okolnosti, planiranje, način i realizacija ovih krivičnih djela nije moguća bez pomnog plana za realizaciju, te kao takav predstavlja opasnu praksu po opstojnost države Bosne i Hercegovine, odnosno nepoštivanje njezinog Ustavnog poretka i vladavine prava od strane njezinih visokih funkcionera, a sve kako bi se stekla nezakonita imovinska korist, spriječilo procesuiranje ubica, privrednih kriminalaca, stvaranje parapolicijskih struktura u Zeničko-dobojskom kantonu itd. Mnogo je tu još činjenica i materijalnih dokaza za sve i oko svega ovoga, te bi se moglo još mnogo toga napisati, ali to ćemo prepustiti kantonalnim, federalnim i državnim tužiocima, ako ikad krenu raditi svoj posao, za koji su debelo preplaćeni.
(TBT, Istraživački tim)