JACQUES TATI Francuski režiser koji je sa svojih 6 filmova pomeo publiku i kritiku

15.09.2017. u 13:23

KULTURA

Jacques Tati jedan je od onih režisera koji nisu iza sebe ostavili mnogo filmova, no s tih nekoliko radova jako su utjecali na one koji su generacijama stvarali iza njih


FOTO: (public)

Jacques Tati jedan je od onih režisera koji nisu iza sebe ostavili mnogo filmova, no s tih nekoliko radova jako su utjecali na one koji su generacijama stvarali iza njih. David Lynch je u više navrata u raznim intervjuima i razgovorima istaknuo da je na njega veliki utjecaj, osim nadrealističnog slikarstva, imao i režiser Jacques Tati.

Tati je snimio šest igranih filmova i više kratkih filmova. U anketi časopisa Entertainment Weekly izabran je na 46. mjesto na popisu 50. najznačajnijih redatelja svih vremena. U četiri filma je i on sam glavni glumac koji glumi lik imena Hulot. Glumio je i u filmovima drugih redatelja. Lik Hulota ima karakterističan baloner, lulu i kišobran. Tim likom utjecao je na druge filmske likove poput inspektora Clouseaua i Mr. Beana. U njegovim filmova ima malo dijaloga ili on posve izostaje. U prvom planu su mimika i gegovi te zvučni efekti. Filmovi su mu se bavili težim i ozbiljnim temama kao što su materijalizam zapadnog društva, stres modernog života, hladnoća moderne tehnologije i odnosi između društvenih klasa.

Oscarom nagrađeni Moj ujak

Sa svojim prvim filmom Veliki dan osvojio je nagradu na Venice Film Festivalu. Trebao je to biti prvi francuski film u boji, no zbog nedostatne tehnike, film je ipak napravio u crno-bijeloj tehnici. Sljedeći film Ljetovanje gospodina Hulota bio je nominiran za Oscara u kategoriji najboljeg scenarija. Sljedeći film Moj ujak smatra se njegovim najboljim djelom. Osvojio je Oscara za najbolji strani film 1959. godine, Grand prix nagradu u Cannesu i još mnogo drugih prestižnih nagrada. Film je poznat po fantastičnoj scenografiji, a riječ je o komediji o snobovima opsjednutim tehnološkim novotarijama. Film je odlična satira na temu postratne opsjednutosti modernističkom arhitekturom i konzumerizmom. Iako je dekor minimalistički, čistih linija i jako stilish – tačno onakav kakvom mnogi teže i danas, Tati je na komičan način ilustrirao realnost života u takvom okruženju. Posebno u odnosu na praktičnost funkcioniranja u takvom prostoru.


(TBT)