'BURKE? NE HVALA, PREFERIRAMO BIKINIJE!' Otkriveno ko stoji iza šokantnih poruka u Njemačkoj

02.09.2017. u 01:17

ISLAMOFOBIJA

Posljednjih dana korisnici društvenih mreža u Njemačkoj tvrde da su ih preplavile razne uznemirujuće poruke i fotomontaže među kojima je najupečatljivija ona na kojoj su krvavi tragovi guma s imenima gradova u kojima su teroristi Islamske države počinili zločine. Iznad postera strši natpis 'Tragovi koje je po Evropi ostavila kancelarka'.


FOTO: (Facebook/Reuters)

Za terorističke napade optužuje se pritom Angelu Merkel. A oni koji optužuju kancelarku su članovi populističke, ultradesničarske stranke Alternativa za Njemačku (AfD). I kako sami kažu, ne misle stati na tome. Njihov budžet za predizbornu kampanju je oko 3 miliona eura i većina tog novca će otići na slične poruke koje će mjesecima plivati po bespućima interneta. Kažu da će to biti najagresivnija digitalna kampanja ikad, kakvu Njemačka nikad nije vidjela.

Montaža s krvavim tragovima samo je jedna u nizu oštrih poruka. Njemački gradovi su već sedmicama oblijepljeni posterima među kojima je najpopularniji onaj s dvije zgodne žene na plaži i potpisom: 'Burke? Ne hvala, preferiramo bikinije'.

Na jednom posteru iznad trudne žene piše: 'Novi Nijemci? Sami ćemo se pobrinuti na njih', čime se aludira na imigracijsku politiku Angele Merkel. Na drugom je slika svinje koja kaže: 'Islam? Ne u mojoj kuhinji'.

Sve te postere dizajnirao je Thor Kunkel, skandal majstor, ali i nagrađivani autor. Međutim, Kunkel je zadužen za još jednu bitnu stvar. On je društvo iz AFD-a spojio s marketinškim profesionalcima iz Teksasa koji su se već proslavili u raznim kampanjama za desničarske stranke. Njihova agresivna i provokativna kampanja već je urodila uspjehom u Velikoj Britaniji uoči referenduma o Brexitu, a pomogla je i izraelskoj vladajućoj stranci Likud. Ipak, Harris Media je najveći uspjeh postigla u Americi, a njihov osnivač Vincent Harris već je stekao takvu reputaciju da ga zovu 'čovjekom koji je izmislio republikanski internet'.

Harris, koji još nije navršio 30 godina, proslavio se kada je Teda Cruza, tada potpuno nepoznatog republikanca, progurao u Senat. Nakon toga, republikanci su zatrpali poslom Harrisa, a jedan od njegovih najvećih fanova je i današnji američki predsjednik Donald Trump. Ljubav je bila obostrana, Harris je preko Trumpova omiljenog portala Breitbarta poručio predsjedniku: 'Nadam se da će se naša suradnja nastaviti i u budućnosti.'

Jednostavnom pretragom po internetu novinari Spiegela su pronašli još jedan uradak koji je posvećen fanovima Donalda Trumpa. Na njemu je prikazana Njemačka u budućnosti - katedrala u Kölnu je pretvorena u džamiju, a na Oktoberfestu nije se posluživalo pivo i svinjetina. Svojevremeno su novinari Berliner Morgenposta pitali Harrisa što misli reći tim porukama:

- Islamski ekstremizam danas je važan problem. A s druge strane, ja Njemačku obožavam - rekao je Harris.

Ono što je također zanimljivo je činjenica da su neke ideje Harrisovih ljudi pretvrde čak i za AfD. Tako je jedan zaposlenik Harris Medije upitao političara iz AfD-a zašto u kampanju ne idu sa sloganom 'Njemačka za Nijemce', porukom koja se koristila u nekim puno gorim vremenima. Ovaj ga je samo blijedo pogledao i procijedio:

- Ne hvala, to je nacionalistički slogan. Čak ga ni mi ne želimo.

Također, Amerikancima još uvijek nisu jasni njemački strogi zakoni vezani uz privatnost na internetu, tako da ih je društvo iz AfD-a poslalo na 'školovanje' u Düsseldorf. S druge strane, Harris Media će omogućiti AfD-u da se oglašava na Facebooku i Googleu na način da zaobiđu pružatelje internet usluga u Njemačkoj koji su do sada uglavnom izbjegavali AfD. Naime, Harris je toliko dobro umrežen sa Silicijskom dolinom tako da će AfD-u omogućiti da se oglašava u Njemačkoj preko - SAD-a.

(TBT, Jutarnji.hr)