45 GODINA KUMA (II dio) Sindrom nastavka: „Kum 2“ (FOTO)

24.03.2017. u 04:32

KULTURA

„Kum 2“ uživa reputaciju jednog od najboljih nastavaka u historiji kinematografije. Međutim, nije uvijek bilo tako


FOTO: Al Pacino (public)

Kako popraviti savršenstvo? Za režisera Francis Ford Coppolu, njegovu ekipu posvećenih umjetnika i skeptičnu publiku širom svijeta to pitanje je predstavljalo rezime izazova s kojim se suočio nastavak jednog od najbolje primljenih filmova u historiji kinematografije.

Danas, „Kum 2“ zauzima ugledno mjesto među ljubiteljima filma. Priča o njegovom snimanju ujedno je i kratak priručnik kako Hollywood treba da pristupa snimanju nastavaka. Ali kad je film krajem 1974. stigao u bioskope, dočekan je s mnogo kritika. Osobine koje su svojevremeno kritikovane iste su one koje danas svi hvale - razvučena, epska vizura, podijeljena na dva vremenska toka, i brojni likovi.

Drugi dio, koji su također napisali Coppola i Mario Puzo, „zapravo nije nešto što bi se lako moglo definisati“, pisao je tom prilikom Vincent Camby iz New York Timesa. „Fragmentaran oblik je ozbiljan problem ovog filma. Drugi dio se neprestano kreće napred-nazad u vremenu, između dva zasebna toka radnje... jedna priča ne objašnjava nužno drugu, već samo dodaje nove podatke, poput fusnota.“

Roger Ebert, još uvijek novo lice Chicago Sun Timesa, smatrao je da su difuzna radnja i akcija u filmu zamorni. „Priča o Michaelu, ispričana hronološki i bez ostalog materijala, bila bi zaista upečatljiva, ali Coppola nas sprečava da se potpuno uživimo jer prekida napetost.“

Ako hoćemo da budemo pošteni prema kritičarima, moramo reći i da „Kum 2“ nikako nije imao samo negativne kritike. Većina profesionalnih kritičara priznavala je kreativnu vrijednost režije, kamere i glume.


FOTO: Robert De Niro (public)

S određene tačke gledišta, „Kum 2“ nam ne govori mnogo novog ili šokantnog o svIJetu kojim Corlenovi dominiraju. Za ljubitelje ovog filma, međutim, kako 1974. tako i danas, drugi dio nije ni morao ponovo da izmisli točak da bi bio uspješan.

Svijet koji Coppola i Puzo dočaravaju odlikuje se takvom neodoljivom i tragičnom ljepotom da ponovno uključivanje u njega nije mana - već glavni kvalitet. Kako da popravite savršenstvo? Nemojte ga popravljati. Naprosto ponudite još.


(TBT, newsweek.rs)