VIŠE SU KOMUNISTI PROBILI TUNELA KRAMPOM NEGO SDA BAGEROM! Izetbegović: Mi kanimo iduće godine u FBiH napraviti najveće gradilište u ovom dijelu Evrope

28.09.2016. u 03:17

BUSINESS

Predsjedavajući Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović danas je svečano otvorio i pustio u promet tunel Karaula na magistralnoj cesti M-18 Sarajevo – Tuzla


FOTO: (Fena)

Predsjedavajući Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović danas je svečano otvorio i pustio u promet tunel Karaula na magistralnoj cesti M-18 Sarajevo – Tuzla.

Bosna i Hercegovina je planinska zemlja i nama valja napraviti stotine tunela kako bismo ubrzali protok roba, privukli investitore. Evo, danas jedan od takvih tunela otvaramo, a koalicija HDZ-SBB-SDA je napravila plan kako da masovno otvorimo građevinske radove diljem Federacije. Mi kanimo iduće godine u FBiH napraviti najveće gradilište u ovom dijelu Evrope. Federacija dobro gura, samo je to tek početak koji se još uvijek jasno ne osjeti. Ipak, kada je u pitanju porast BDP-a, industrijske proizvodnje, broja novozaposlenih, porast izvoza ,turističkih noćenja, Federacija je najupsješnija u ovom dijelu Evrope. Idemo sve brže jednim jasnim i širokim putem koji nas vodi u integracije u Evropsku uniju i NATO - kazao je predsjedavajući Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović.

Projekt se sastoji iz tri faze od kojih su dosad realizirane dvije - izgradnja dva mosta dužine 130 i 150 metara, te izgradnja tunela Karaula dužine 902 metra s dijelom trase ispred i iza tunela ukupne dužine 1.195 metara - dok u trećoj fazi predstoji nastavak izgradnje dionice i to trase puta u dužini 1.506 metara i dva mosta dužine 279 i 130 metara.

Obzirom da još nije implementirana treća faza izgradnje, puštanje u promet tunela Karaula ne bi bilo moguće tako da su, nakon završetka ugovorenih radova druge faze, izgrađeni privremeni priključci na magistralnu cestu M-18 kako bi tunel bio stavljen u funkciju, javlja Fena.

Nakon kompletiranja svih faza izgradnje, magistralna cesta M-18 će na novoizgrađenom dijelu dobiti potpuno novu trasu, a privremeni priključak će biti u potpunosti ukinut.

Kompletiranjem svih faza radova, ukupna dionica će dobiti svoj puni značaj s aspekta skraćenja postojećeg magistralnog puta na relaciji Tuzla - Sarajevo za oko četiri kilometra, visinskog spuštanja prevoja Karaula za oko 100 metara, povećanja nivoa usluge, skraćenja vremena putovanja, poboljšanja uslova vožnje i slično. Izgradnjom tunela Karaula put Sarajevo-Tuzla skraćen je 3,6 kilometara.

Izvođači radova na izgradnji izgradnju tunela Karaula bili su Strabag AG Austria i Entea d.o.o. Sarajevo, a ukupna vrijednost radova druge faze iznosi 26.952.534,13 KM.

Radovi na probijanju tunela Karaula započeli su 13. augusta 2014., a bilo je planirano da tunel bude otvoren za saobraćaj do kraja 2015.


(TBT)