ĐULISTAN ŽENSKE INTIME: Goldberry lingerie dizajnerice Andree Mirnić

10.02.2018. u 15:14

KULTURA

Diplomski rad Goldberry lingerie mlade dizajnerice Andree Mirnić priča je protkana tradicijom, buntom i slobodom, a sa druge strane haute couture elegancijom ručne izrade svakog komada od profinjenih materijala poput svile, saten i pliša


FOTO: (Nina Mašić-Lizdek)

U vrijeme kad modni trend traje šest mjeseci i sve je na traci začaranog kruga brze mode, pokret slow fashion je bio prirodan smjer u čijem pravcu se ovaj diplomski rad razvijao. Kolekcijama koje ne prate uobičajene sezone i proizvodnjom odjeće koja ne podliježe trendovima nastaje manje tekstilnog otpada, usporava se proizvodnja i omogućava lični pristup dizajnu. Mnogi bi rekli da je to nešto što pripada prošlosti, ali budućnost jeste proizvoditi što kvalitetnije odijevne predmete sa maksimalnim rokom trajanja, te što je više moguće, približiti modu održivosti, koja je budućnost mode.

Jagoda temeljno vezana za djetinjstvo dizajnerice i momente ljetnih dječijih radosti, bila je polazna tačka ove priče. Ona pripada porodici ruža, pa je zapravo ruža lajtmotiv diplomskog rada koji dočarava La Vie En Rose ružičastu stranu ove priče koja nije potpuno romantična kako izgleda na prvi pogled. Inspiracija su žene i njihova borba za slobodu glasa koja se ispoljavala na prvoj liniji standarda ženske ljepote koji su bili preduvjet geneze i transformacije donjeg veša, kroz dekade prošlog stoljeća, pa sve do danas.

Dio narodne nošnje, jelek, ječermu ili prsluče bilo je inspiracija dizajnerice da da svoju interpretaciju onoga što je bila preteča grudnjaka na ovim prostorima. Funkcija mu je bila da prikrije grudi, a da se pri tome zadrži ispravno držanje kičme i istakne ženina ljepota stasa. Može se reći da je jelek u svoj svojoj raskošnosti bio preteča ženske slobode koja se početkom dvadesetog stoljećaa transformirala i oblikovala u novi odjevni predmet koji je postao dio ženske intime – grudnjak.

Kroz 21. stroljeće grudnjak, u jednom trenutku, prelazi i dobiva opet onu ulogu odjevnog predmeta ‘jeleka’ kao bunt žene prema svim viševjekovnim društvenim barijerama sa kojima se suočavala u svim sferama života.

Model ’30. prošlog stoljeća gledano iz ugla današnje mode je odjevni predmet koji bi se mogao nositi kao večernja haljina za izlazak. U tom periodu ovaj odjevni predmet bi prije svega bio kombinezon, koji se nosio ispod odjeće ili u neformalnoj varijanti kao kućna haljina ispod svilenog ogrtača. Silueta je bila ravnijeg kroja koji prati liniju tijela i stvara osjećaj ugodnosti i opuštenosti pri dodiru satena. Prednji dio je sveden, ovalnog izreza koji je oivičen satenskom trakom koja prelazi u bretele, a na leđima u ružu inspiriranu rozetom iz srednjovjekovnog perioda.

Ova kreacija je spojila nekoliko trendova u sebi – neizostavne floralne elemente RUŽA koje su popularne nekoliko sezona na modnim pistama, trend prozirnih materijala koji su sve više zastupljeni u modnim kreacijama i trend ‘’unutarnje kao vanjsko ‘’ gdje je donji veš neizostavni komad odjeće u odjevnim kombinacijama. Ove modele znaju da iznesu dame koje su slobodne u ispoljavanju svoje ženstvenosti i seksualnosti kroz suptilne, nježne i prozirne materijale, a boja kože ističe ljepotu detalja kreacije. Ruže u predjelu dekoltea prelaze na leđa i dočaravaju lepršavost latica sa ornamentisanim detaljima ruža koji se pojavljuju i na drugim komadima u ovoj kolekciji.


(TBT)