AKO SU VANZEMALJCI, LOŠE ĆEMO PROĆI! Hawking: Objekat koji dolazi nikad nije ranije nije viđen u historiji

19.12.2017. u 16:42

NAUKA

FOTO: Hawking  (public)

Prvi misteriozni objekt koji je stigao do našeg sunčevog sistema prvobitno je bio smatran kometom ili asteroidom unutar sistema.

Ali, naučnici su shvatili da nije ni jedno ni drugo i da je proputovao nezamislive razdaljine kroz međuzvezdani prostor pri skoro 320.000 km/h.

Sada naučno tijelo, na čelu sa Stephenom Hawkingom, pokušava dešifrirati da li je objekat “u obliku cigare“ vanzemaljska sonda ili ranije neviđen prirodni fenomen.

Profesor astrofizike na Harvard University Avi Loeb, rekao je: “Možda vanzemaljci imaju matični brod koji putuje brzo i oslobađa male svemirske letjelice koje slobodno upadaju u planetarni sistem na izviđačku misiju“.

“Ako je ovaj objekat prirodnog porijekla, trebalo bi da ih ima više u Sunčevom sistemu… i čak i ako je većina njih prorodna, možda će se otkriti da je jedan od njih vještačkog porijekla, neki svemirski uređaj ili otpad vanzemaljske civilizacije.“

“Što više proučavam ovaj objekat, to se on čini neobičnijim, što me navodi da se zapitam da li bi to mogla biti vještačka sonda koju je poslala vazemaljska civilizacija.“

Zvanično ime ovog objekta je A/2017 UI, ali je nazvan “Oumuamua“, što na havajskom jeziku u slobodnom prijevodu znači “glasnik koji stiže iz daleke prošlosti“.

On je otkriven u projektu Pan-Starrs na Univerzitetu na Havajima u oktobru.

Objekat u obliku cigare je toliko rijedak da je Međunarodna astronomska unija morala pronaći novi sistem za katalogizaciju.

Međuzvezdani asteroid je označen kao I1/2017UI, gde se “I“ odnosi na međuzvjezdani (interstellar) a “1“ jer je prvi koji je ikada došao izvan granica našeg solarnog sistema.

Program vrijedan 75 miliona funti, koji traži dokaze inteligentnog života izvan Zemlje, nazvan “Breakthrough Listen”, pod vođstvom Stephena Hawkinga, pokušava otkriti dokaze o vanzemaljskoj tehnologiji koja se emitira iz ovog objekta.

Endrew Siemion, direktor istraživačkog centra na Institutu SETI (Potraga za vanzemaljskim oblicima života) – koji radi za “Breakthrough” – rekao je da će sutra početi desetosatnu opservaciju specifičnih znakova vanzemaljske tehnologije.

Tražit će elektromagnetni spektar pomoću teleskopa “Green Bank” u Zapadnoj Virdžiniji.

Dr Siemion je rekao: “To je kao radio stanica koju podesite na vašem stereo uređaju u automobilu. Priroda ne emitira na određenoj frekvenciji, već se razliva u boji i vremenu. Tehnoloija se ponaša drugačije. Može sabiti elektromagnetnu energiju, gdje mi tražimo te specifične znakove i obrasce koji se ponavljaju, a kojima priroda ne teži. Tražimo strukturu.“

Objekat je dug, cilindričnog oblika, za šta istraživači sugeriraju da je oblik cigare ili igle najvjerovatnija arhtektura za svemirski brod, jer bi to minimiziralo štetu od međuzvezdanog gasa i prašine.

Objekat je dug stotinak metara, ali je visok i širok samo desetak, i njegov oblik nikada ranije nije viđen u svemiru.

Njegova brzina iznosi 300.000 km/h i ukazuje na to da nije gravitaciono vezan za Sunce i da će nastaviti putovanje nazad u međuzvjezdani prostor.

Iako naučnici priznaju da je prirodno porijeklo verovatnije, ne postoji opća saglasnost o njegovom porijeklu.

Profesor Loeb je rekao da su argumenti protiv vanzemaljskog porijekla bili da objekat prati standardnu “Keplerovu“ orbitu – eliptičku orbitu – oblikovanu gravitacionim silama Sunca.

Blago crvena boja i varirajuća osvjetljenost su slični objektima u našem sistemu.

Projekat će proletjeti pored Jupitera slijedeće godine i projuriti preko Plutona do 2020. godine.

“Breakthrough Listen” vodi ruski milijarder Juri Milner.

On je rekao: “Bilo da je vještački ili ne, sigurno ćemo saznati više o ovom objektu“.

Astrofizičari imaju teoriju da u našem solarnom sistemu godišnje bude između jednog i deset “posjetilaca“, ali se kreću toliko brzo da ih nikada ranije nismo vidjeli.

U naučno-fantastičnoj knjizi “Randezvous with Rama“, autora Artura Klarka, tim astronoma detektira cilindrični međuzvezdani objekat koji ulazi u solarni sistem, za koji oni prvobitno vjeruju da je asteroid.

Ali, prilikom bližeg ispitivanja, oni otkrivaju da je to prvi susret čovečanstva sa vanzemaljskim svemirskim brodom.

Tokom TV specijala “U Univerzum sa Stivenom Hokingom“ na Discovery kanalu, naučnik je rekao: “Napredni vanzemaljci bi možda postali nomadi, koji teže ka osvajanju i koloniziranju bilo koje planete koju bi mogli doseći“.

“Ako je tako, za njih ima smisla da eksploatiraju svaku novu planetu, za materijal da izgrade više svemirskih brodova kako bi mogli krenuti dalje. Ko zna koje bi bile granice?“

“Ne znamo mnogo o vanzemaljcima, ali znamo o ljudima. Ako pogledate historiju, kontakt između ljudi i manje inteligentnih organizama je često bio katastrofalan sa njihove tačke gledišta, a susreti između civilizacija sa naprednim protiv onih sa primitivnim tehnologijama je prošao loše za one manje napredne.“

“Civilizacija koja čita jednu od naših poruka bi mogla biti milijardama godina ispred nas. Ako je tako, oni će biti mnogo moćniji, i možda u njihovim očima nećemo biti vrijedniji od bakterije.“

(TBT)